Pages

Thursday 18 April 2013

TARIKH-TARIKH BAGI KURSUS PERKAHWINAN SEKITAR JITRA DAN ALOR SETAR



ASSALAMU'ALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKATUH..

Tahukah anda, bagi mana-mana pasangan yang ingin berkahwinan di Malaysia hendaklah mengikuti kursus perkahwinan yang menggunakan Modul Bersepadu Kursus Pra Perkahwinan Islam (MBKPPI) daripada Jabatan Agama Negeri yang telah ditetapkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM)?

Begitu juga di Kedah. Bagi penduduk disekitar Jitra dan Alor Setar, Syarikat Kalam Muslim ada menyediakan kursus Pra-Perkahwinan Islam kepada bakal-bakal pengantin dengan kadar bayaran yang berpatutan serta mendapat kelulusan daripada Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Kedah (JHEAIK). Berikut merupakan tarikh-tarikh penting kursus perkahwinan:


Berikut merupakan jadual waktu sebagaimana yang telah ditetapkan oleh pihak penganjur kepada para peserta:

Diharap para peserta mengikut jadual sepertimana yang telah ditetapkan bagi membolehkan anda untuk mendapat sijil untuk melayakkan anda untuk berkahwin di seluruh Malaysia. Sebelum itu, sepanjang anda mengikuti kursus, terdapat beberapa modul MBKPPI yang perlu anda ikuti sepertimana rajah di bawah:


Bagi anda yang berminat untuk mendapatkan kursus perkahwinan anjuran Syarikat Kalam Muslim, anda boleh menghubungi 017-5767433 atau Pejabat 04-9163385. Sebarang pertanyaan amat dialu-alukan. 



No comments:

Post a Comment